Zdrowe lody dla ochłody? Dlaczego nie!

2015-08-17_12h04_38

 

 

Lody warto jeść z kilku ważnych powodów. Zawarte w nich mleko dostarcza wielu cennych składników odżywczych jak chociażby sporą dawkę białka. Do tego dochodzą witaminy i minerały jak wapń, potas, magnez, fosfor. W zależności z czego będą zrobione ich wartość odżywcza wzrośnie jeśli do tych tradycyjnych na mleku czy śmietance dodamy pyszne, aromatyczne owoce np. jagody, truskawki, poziomki. Co więcej lody są mniej kaloryczne niż inne desery, a poza tym wzmagają wydzielanie hormonu szczęścia, gdyż wywołują uczucie odprężenia, spokoju i relaksu.

Dzisiaj chcielibyśmy podać kilka sposobów na ich zdrowe przyrządzenie w domu. Być może o takich jeszcze nie słyszeliście.

 

2015-08-17_12h06_35

źródło pinterest/Ewelina Gladysz

2015-08-17_12h09_22

źródło pinterest/ Marta M Marta

2015-08-17_12h11_13

żródło pinterest/Carolyn Rondina

  1. Bananowo – kokosowe. 150/200 g serka homogenizowanego lub twarogowego śmietankowego, 2 banany, 1 łyżka miodu ( najlepiej płynnego) oraz 1 łyżka wiórków kokosowych. Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę oprócz wiórek. Wiórki dodać na końcu i dokładnie wymieszać. Masę przełozyć do pojemnika po lodach lub bezpośrednio do salaterek. Wstawić do zamrażarki na 2 – godziny. Najlepiej smakuję nie zamrożone na kość.
  2. Truskawkowo – Bananowe. 1 szklanka jogurtu typu grecki, 1 szklanka truskawek, opcjonalnie 1-2 banany, miód do smaku i uwaga: 4 liście szpinaku. Wszystko razem miksujemy i wkładamy na kilka godzin do zamrażarki.
  3. Z awokado. 2 mięciutkie awokado, 500 g jogurtu typu greckiego, 1/2 szklanki mleka, laska wanilii, miód do smaku. Awokado pozbawić pestki, zmiksować miąższ z resztą składników, doprawić do smaku miodem. Można użyć syropu klonowego, będzie również świetnie smakował. I tradycyjnie na kilka godzin do zamrażarki.
  4. Miętowo – arbuzowe. Bardzo orzeźwiający smak. Idealny na letnie dni. Kilka liści mięty, kawałek arbuza, syrop klonowy lub miód. Miksujemy, doprawiamy miodem lub syropem i w ten sposób szybko i tanio powstaje wspaniały lodowy sorbet. Rześki i zdrowy, czegóż chcieć więcej.
  5. Na mleku kokosowym z truskawkami. Puszka mleka, szklanka truskawek i duża łyżka syropu klonowego. Pod wpływem ubijania mleko kokosowe wygląda jak bita śmietana. Do tego można dodać pogniecione widelcem truskawki ( lub inne owoce np. jagody, banany ) i oczywiście syrop. Wymieszać delikatnie i włożyć do zamrażarki na jakiś czas. Pycha i samo zdrowie.
  6. Bounty. Na bazie mleka kokosowego, jogurtu greckiego, wiórek z białej czekolady i kokosowych. Puszka mleka, pojemnik jogurtu, 4 łyżki syropu lub miodu zmiksować na gładko, na koniec dać po łyżce startej czekolady i wiórek. Delikatnie wymieszać i schować do zamrażarki na kilka godzin.
  7. Chałwowe. Najpyszniejsze, ale też najmniej zdrowe. W sumie to w ogóle.:) Wersja dla tych co nie liczą kalorii. Proporcje w zależności od ilości lodów. Ok. 4 żółtka ( tylko od sprawdzonych rolników ), 500ml. śmietanki tortowej, 1 mała chałwa, 3 łyżeczki cukru pudru. Z cukru i żółtek robimy kogel – mogel. Osobno ubijamy śmietankę tortową. Łączymy ją z żółtkami i dodajemy poruszoną palcami chałwę. Mieszamy i do zamrażarki. Niebo w gębie. Ten przepis z pominięciem chałwy może stanowić bazę do innych lodów do których możemy dodać zamiast chałwy ulubione owoce. Jednak mimo to nie będą już takie zdrowe i fit jak poprzednie. Ale od czasu do czasu można sobie pozwolić. 🙂

 

2015-08-17_12h14_04

źródło pinterest/Crate and Barrel

2015-08-17_12h15_32

źródło pinterest/butter and brioche

2015-08-17_12h17_09

źródło pinterest/ laura ramirez