Dla seniora na zdrowe serce

Dieta to kluczowy element w trosce o zdrowie naszego organizmu. By cieszyć się długim życiem warto pomyśleć o naszym sercu.

Bardzo dobrym pomysłem dla seniora na zdrowe serce są koktajle. To półpłynne lekkie posiłki, desery lub przekąski. Doskonale gaszą pragnienie, zaspokajają zapotrzebowanie na płyny, są źródłem białka i rozpuszczalnego w wodzie błonnika, witamin i soli mineralnych.

2014-11-04_09h25_24
Rozróżniamy koktajle mleczne, sojowe, kawowe, herbaciane, owocowe i warzywne.

Podajemy kilka przepisów na ich zrobienie.

Koktajle / soki owocowe:

  • świeże owoce: banany, truskawki, maliny, jagody ( w zależności co lubimy ),
  • mleko, jogurt, kefir

Przygotowanie: Do blendera wkładamy wszystkie składniki i miksujemy.

Taki koktajl można wzbogacić o łyżkę miodu, kawałek mięty. Przy połączeniu wszystkich składników, dodanie mleka, kefiru czy też jogurtu nie jest konieczne.

Koktajle / soki warzywne :

  • szpinak, roszponka, seler naciowy, pomidory, świeże ogórki, buraki, marchew, koper, nać pietruszki. Wybór indywidualny, dowolny.

przygotowanie:

Tak jak w przypadku owocowych, wkładamy wybrane warzywka do blendera lub sokowirówki i miksujemy. Możemy uzupełnić je wodą, wzbogacić o zioła i przyprawy.

Koktajle mleczne:

Przygotowane na bazie mleka lub fermentowanych produktów mlecznych z dodatkiem płatków zbożowych, migdałowych, miodu gryczanego.

Koktajle sojowe:

Przygotowane na bazie mleka sojowego z garścią mrożonych jeżyn, malin, truskawek, łyżką płatków owsianych, listków melisy oraz łyżką sezamu.

Koktajle kawowe:

Przygotowane na bazie świeżo sporządzonego espresso, brązowego cukru lub miodu gryczanego. Zmiksowane ze szklanką krowiego lub sojowego mleka, dużą brzoskwinią najlepiej z puszki oraz łyżką płatków owsianych.

Koktajle herbaciane:

Przygotowane na bazie świeżo parzonej białej, zielonej lub czarnej herbaty, zmiksowane z dojrzałą gruszką, pomarańczą oraz melisą.

Pamiętajcie, że koktajle już od kilku sezonów mają coraz większą rzeszę zwolenników.

Można je pić zamiast kawy na spotkaniu w kawiarni, czy przy pracy w kuchni jako „witaminowe dopalanie”. Dlatego szczególnie zachęcamy do przygotowywania pysznych koktajli, szczególnie teraz, kiedy w sklepach jest mnóstwo dostępnych sezonowych, niedrogich produktów. Unikajmy jednak robienia koktajli na zapas. Świeżo przyrządzone są o niebo lepsze od tych zalegających w lodówce od kilku godzin czy dni.

Komentarze


Kategoria: Zdrowie