Świąteczna gimnastyka dla seniorów

Aktywność fizyczna seniorów i gimnastyka seniorów są ważne także zimą oraz w trakcie świąt, zapraszamy na blog emerytów poświęcony aktywności seniorów.

W zimowe krótkie i zimne dni nikomu z nas nie chce się ćwiczyć i zażywać aktywności fizycznej tak bardzo, jak latem, to zrozumiałe. Jednak nadmierne siedzenie i brak ruchu są po prostu niezdrowe. Dodatkowo zbliżają się święta, które wszystkim kojarzą się generalnie właśnie z długotrwałym siedzeniem i jedzeniem. Nie zaprzepaść swojego zdrowia poprzez jedzenie bez pamięci i brak ruchu. Pamiętaj o tym zwłaszcza wtedy, gdy jesteś chory na cukrzycę lub masz inne problemy ze zdrowiem. Niemal wszystkie internetowe strony dla seniorów polecają dietę dla seniorów, jaką można stosować w czasie świąt. Przede wszystkim warto oczyścić swój organizm i jeść tak, by było to jak najmniej inwazyjne dla naszego układu trawiennego. Jednak jest również inna pomoc- gimnastyka dla seniorów. Warto ruszać się jak najczęściej. Pomiędzy każdym posiłkiem zachowuj odstępy, około pół godziny minimum, staraj się zaprosić swoją rodzinę na spacer, obejrzeć szopkę czy wspólnie aktywnie spędzić czas. Każda gimnastyka jest dobra, każdy ruch. Powietrze jest ostatnio dość ciepłe dlatego watro spacerować póki jeszcze nie nadeszła sroga i zimna zima. Najlepiej rozciągać się rano po przebudzeniu się- nasze ciało i stawy muszą się rozprostować, by później nic nas nie bolało i nie łamało. Unikaj jednak przeforsowywania się, w Twoim wieku łatwo o kontuzję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *