Aktywność fizyczna sposobem na wolny czas.

2014-07-01_15h00_53

 

 

Są ludzie, którzy pomimo swojego wieku walczą o kondycję i zdrowie.

Na starszych ludzi, którzy uprawiają sport patrzy się z pewnym pobłażaniem i politowaniem. Emeryci często są wykluczani sportowo. Sporą winę za to ponosi nieświadomość ludzi, że brak ruchu prędzej czy później ograniczy naszą sprawność. Wiele trenujących starszych ludzi żałuje, że nie zaczęli dużo wcześniej. Tłumaczą to trudnymi czasami, walką o co innego czy brakiem trendu wśród dorosłych i starszych, żeby zajmować się sportem regularnie. Problem stanowi mentalność i podejście. Mało przychylne podejście do sportu mają nie tyle sami seniorzy, co otoczenie.

Często słyszymy opinie ” nie wypada „.

Jednak zamiast słuchać ” dobrych rad ” innych, posłuchajcie co podpowiada Wam Wasze serce. Nie bójcie otworzyć się na świat. Pokażcie, że jesteście. Sport nie musi być morderczym treningiem. Wiadomo, że na początku nie ma formy, trzeba ją wypracować. Poza tym potrzebujecie kogoś kto Was zmotywuje i doda wiary w siebie.
Jeśli do tej pory mieliście niewiele wspólnego z aktywnością fizyczną, ale chcecie zacząć tę przygodę zacznijcie od marszobiegów.

Marszobieg – czym jest?

To ćwiczenie dla chcących poprawić swoją kondycję i uzyskać zgrabną sylwetkę. Nie wymaga specjalnego przygotowania, dlatego biegać może każdy. Wystarczy odpowiedni strój, wygodne obuwie i trochę wolnej przestrzeni.
Jest to ćwiczenie pozwalające połączyć bieganie z marszem w odpowiednich odstępach czasowych. Przerwy na marsz podczas biegu powodują zmniejszenie zmęczenia, dostosowanie długości biegu do własnych możliwości, pokonanie dłuższego dystansu bez bólu, szybszą regenerację, urozmaicenie treningu jak również czas na rozglądanie się dookoła i podziwianie widoków.

Jak zacząć?

Na początek należy przełamać strach, wątpliwości i poczucie wstydu, że uprawianie sportu ( czego według opinii otoczenia w Waszym wieku nie wypada), da Wam dużo radości i bardzo Was wzmocni.
Następnie dobrą wskazówką będzie wprowadzenie nawyku regularnych treningów. Niech to będzie ok. 3 razy w tygodniu. Na początek.

Możecie zacząć trening według pewnej metody:
– po rozgrzewce maszerować 5 minut,
– następnie biegać i spacerować na zmianę w tempie określonym przez siebie,
– długość biegu i marszu stosować w zależności od kondycji,
– w czasie marszu dynamicznie ruszać rękami, aby utrzymać ciało w gotowości do dalszego treningu,
– utrzymywać prędkość biegu, aby nie dostać zadyszki,
– po ostatnim biegu maszerować 5 minut i wykonać ćwiczenia rozciągające.

Aktywność fizyczna wydłuża okres samodzielności i niezależności od innych w życiu codziennym, dlatego systematycznie i wytrwale wykonywane marszobiegi znacznie poprawią kondycję i zdrowie.
Każdy człowiek jest inny, każdy ma inne problemy, jednak połączyć Was może wspólna pasja i wspólne zainteresowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *