Zdrowe nawyki na zdrowie seniora

Lekarstwo na zdrowie seniora jest banalnie proste. Zdrowe odżywianie, pozytywne myślenie i ruch na świeżym powietrzu to trzy złote zasady, które zbawiennie wpływają na zdrowie seniora. Ludzie starsi to grupa osób szczególnie narażona na odwodnienie. Skutki uboczne dla seniorów, którzy nie dbają o nawadnianie swojego organizmu sięgają daleko poza odwodnienie. Z biegiem czasu brak wody powoduje utratę napięcia mięśni, nadmierne zwiększenie masy ciała, spowolniony metabolizm, wzrost toksyczności, a nawet zapalenie stawów, suchość skóry, uporczywe migreny, zaparcia, nadciśnienie i powikłania trawienne. Zgodzicie się z Nami, że jest tego sporo?

2014-09-16_11h09_15
Woda stanowi ponad 60% masy ciała dorosłego człowieka z czego ponad 2- 3 litry dziennie zostaje wydalone z organizmu. Tylko 2 % wydalonej wody z organizmu może spowodować problemy z koncentracją i pamięcią.

Niewiele z Was wie, że woda reguluje temperaturę, nawilża stawy i zwilża płuca ułatwiając w ten sposób oddychanie. Woda odgrywa ważną rolę, bez niej praktycznie nic się w organizmie nie odbywa.

Jak więc zadbać o prawidłowe nawodnienie, żeby organizm funkcjonował prawidłowo?

Przeciętny senior potrzebuje ok. dwóch i pół litra czystej wody każdego dnia, a 60% ludzi pije wodę dopiero, kiedy odczuwa pragnienie. 1,5 litra wody powinna pochodzić z napojów, reszta z pokarmów stałych. Możemy przyjąć, że zapotrzebowanie na wodę może pochodzić z takich źródeł jak soki owocowe, herbata, a także słodkie napoje. Wbrew powszechnym opiniom kawa spożywana w niewielkich ilościach nie powoduje odwodnienia organizmu. Najzdrowiej jednak pić soki owocowe i warzywne wyciskane na świeżo bez dodatku cukru co oprócz wody dostarczy do organizmu niezbędnych pierwiastków i witamin. Wody butelkowe zajmują równie ważną pozycję co soki. Najlepsze są te z udokumentowanych naturalnych źródeł, ale również wody stołowe z dodatkiem naturalnej wody mineralnej i soli mineralnych.

W nawadnianiu organizmu ważną rzeczą jest nie tylko to co jemy i pijemy, ale również jak to robimy.  Organizm nie będzie prawidłowo nawilżony jeśli dwa litry wody wypijemy za jednym zamachem. Zanim ona dotrze do wszystkich komórek i je nawodni, to zdążymy ją wydalić z moczem, potem, a nawet oddechem. Dobrym sposobem będzie więc częste picie płynów w mniejszych porcjach. Dzięki temu organizm znajdzie dużo czasu na kompleksowe nawilżenie każdej komórki.

Aby picie wody stało się zdrowym nawykiem można zastosować się do pewnego schematu czyli;

– 2 szklanki wody zaraz po przebudzeniu ( pomoże to uaktywnić narządy wewnętrzne ),

– 1 szklanka wody 30 minut przed posiłkiem ( pomaga w trawieniu ),

– 1 szklanka wody przed kąpielą ( obniża ciśnienie krwi ),

– 1 szklanka wody przed snem ( wpływa na ogólne dobre samopoczucie ).

Woda jest źródłem życia, a jej spożywanie jest dobrym sposobem na długowieczność, dlatego pijmy ją na zdrowie!

 

 

 

 

Komentarze


Kategoria: Zdrowie