Witaminy dla seniorów – dobierz dietę.

111111111Wiadomo, że przez żołądek do serca, jednak warto wziąć pod uwagę, że można iść też przez żołądek do…zdrowia! Tak! Nasza dieta ma OGROMNY wpływ  na nasze samopoczucie i przede wszystkim zdrowie. Jaka powinna być dobrze dobrana dieta? Które produkty jeść, a które wykluczyć z jadłospisu? Co jest dla nas dobre, a co nie? I jaka powinna być dieta dla seniorów?
Dowiedz się z dzisiejszego wpisu.
Dobra dieta to taka, która zawiera wszystkie potrzebne naszemu organizmowi składniki odżywcze. Jest to taki rodzaj odżywiania, który zapewni nam regularność w spożywaniu posiłków i dostarczaniu organizmowi odpowiedniej dawki energii w odpowiednim czasie.
Co należy jeść, aby dostarczać witaminy dla seniora i jego organizmu?
Istnieje cała gama produktów. Przede wszystkim – ciemne produkty mączne takie jak pieczywo czy makarony. Białe makarony i pieczywo są mniej zdrowe, dlatego w miarę możliwości zastąp je ciemnymi.
Warzywa i owoce – to prawdziwa bomba witaminowa. Można je jeść w różnej postaci – sałatki, koktajle, potrawy gotowane na ich bazie oraz oczywiście jedzenie surowych darów natury, które idealnie smakują! Polecamy szczególnie brokuły, szpinak i warzywa strączkowe a z owoców banany, ponieważ to zastrzyk energii.
Białe mięso i ryby – to źródło białka i samo zdrowie. Nie obciążają wątroby, w dodatku są syte i bardzo smaczne.

Dieta dla seniora – może podpatrzysz pomysły?