Ukłon w stronę witamin dla seniora

Osoby po 50 roku życia powinny zmienić swój sposób odżywiania. Z wiekiem coraz częściej narzekają na wiele dolegliwości i gorsze samopoczucie. Można tego łatwo uniknąć, dostarczając organizmowi dodatkowe porcje witamin i minerałów, ponieważ wraz z wiekiem zmienia się zapotrzebowanie i ich przyswajalność. Przez to powstają niedobory w organizmie. Dieta dla seniora wzbogacona o produkty pełnowartościowe  pozwoli zachować zdrowie, lepszą kondycję fizyczną, a to z kolei sprawi że nasz senior na długo zachowa lepsze samopoczucie i zdrowie psychiczne.

Witamina C i beta karoten spowolnią proces starzenia, a także zapobiegną chorobom nowotworowym i miażdżycy. Witaminę C można znaleźć w czarnej porzeczce, papryce, owocach cytrusowych, kiwi.

Witaminami A i E korzystnie wpłyniemy na oczy, możemy je znaleźć w marchwi, dyniach, brokułach, szpinaku i innych zielono listnych roślinach. Zaś witamina E znajduje się dodatkowo w olejach i orzechach.

Kolejną witaminą o jakiej trzeba pamiętać jest witamina D, której produkcję stymulują promienie słoneczne.

Ważnymi witaminami, których organizm nie potrafi magazynować są witaminy z grupy B. One wpływają na regulację metabolizmu, dodają energii, dbają o stan skóry. Także poskromiają stres.

Witamina B12, a także kwas foliowy i żelazo, przeciwdziałają niedokrwistości. Witaminę B12 i żelazo można znaleźć w wątróbce, chudym mięsie i wędlinie. Kwas foliowy natomiast zapewni nam ryba, szpinak, brukselka.

By wzmocnić pracę serca poleca się spożywanie potasu i magnezu, który możemy znaleźć w pomidorach, ziemniakach, warzywach strączkowych, orzechach.

Osoby starsze, a w szczególności kobiety powinny spożywać w dużej ilości wapń. Jego brak wpływa negatywnie na masę kostną i powoduje osteoporozę. Można go znaleźć w produktach mlecznych jak kefir, jogurt czy twarogi.

Seniorzy powinni zwracać uwagę na to co spożywają, gdyż wszelkie konserwy i inne przetworzone pokarmy z długą datą przydatności oraz niską często kuszącą ceną nie koniecznie dostarczą nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Mogą jedynie doprowadzić do poważnych chorób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *