Jak skomponować dietę dla osób starszych

6e556d24c7f05cc3df626abedd246185Dieta osoby starszej musi być tak skonstruowana, by była jak najbardziej dobra dla zdrowia.Warto posłużyć się przykładami z piramidy żywności, lub wywiesić ją na lodówce, by zawsze pamiętać o tym, co jest najistotniejsze w takiej diecie. Przede wszystkim proporcje. Układ pomiędzy węglowodanami, tłuszczami i białkami musi być zachowany. Powinny przeważać węglowodany, dlatego jedz najwięcej powinno jeść się owoców i warzyw, bo są źródłem zdrowych cukrów i dostarczają wszystkich witamin niezbędnych  dla seniora. W diecie dla osób starszych ważne są białka: znajdziemy je w roślinach strączkowych, jajkach i wszelakich przetworach mlecznych, takich jak ser i jogurty. Na trzecim miejscu występują tłuszcze , zarówno roślinne, jak i zwierzęce. Roślinne to na przykład wszelkiego rodzaju oleje. Zwierzęce tłuszcze to mięso i ryby. Spożywaj ryby trzy razy w tygodniu bo mają tłuszcze typu omega 3. Jak widzisz dobra dieta jest podstawowa i prosta.

Dieta dla osób starszych: najlepsze artykuły i porady

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *