Jak poprawić sprawność seniorów?

Jednym z najważniejszych czynników by poprawić sprawność seniorów,  złagodzić wpływ wieku i umożliwić  tzw. pomyślne starzenie się jest regularna aktywność ruchowa.

Seniorze- idź na spacer.

Spacer należy do tych aktywności ruchowych, który nie wymaga żadnych dodatkowych przyrządów ani nakładów finansowych. Zalety jego są nie do przecenienia.
Wystarczy wygodne, dopasowane do pogody ubranie i można śmiało ruszać w teren.

Ruch jest niezbędny dla zdrowia w każdym wieku. Wystarczy 30 minut dziennie by poprawić sprawność seniorów i zadbać o zdrowie.

Zważając na to, że każdy senior jest w innej kondycji fizycznej, to tempo spaceru należy dopasować indywidualnie. Spacer doskonale poprawia wydolność organizmu i wzmacnia krążenie. Dotlenia, dodaje energii i jest doskonałą okazją do aktywnego spędzania czasu w gronie rodziny i przyjaciół. Ale nie tylko. Otyłość, miażdżyca, nadciśnienie, a nawet bóle kręgosłupa to przeważnie skutki niehigienicznego trybu życia.

Przede wszystkim spacery powinny być systematyczne. Najlepiej jest przechadzać się codziennie, przez co najmniej pół godziny, w nieco szybszym tempie. Naukowcy obliczyli, że dwie i pół godziny spaceru tygodniowo wydłuża życie o średnio 3 lata, natomiast ponad siedem godzin marszu tygodniowo – nawet do ponad 4 lat.

To, gdzie będziecie spacerować, zależy głównie od Was. Jeśli mieszkacie  na wsi, łono natury będzie idealnym miejscem. Jeśli natomiast  w mieście, macie do dyspozycji parki i otwarte przestrzenie pełne ciszy. To czy będziecie spacerowali z przyjaciółmi czy w samotności, zależy od Was.  Na przechadzkę warto wziąć ze sobą psa, który również skorzysta z wolnej przestrzeni i wybiega się.

Nie zapomnijcie o odpowiednim nawadnianiu organizmu. Butelka wody niegazowanej będzie poręcznym, pożytecznym dodatkiem do spaceru. Wyćwiczcie w sobie nawyk wdychania powietrza nosem, a wydychania ustami, w ten sposób odpowiednio dotlenicie organizm. Na spacer najlepiej jest wyjść 2 godziny po ostatnim posiłku, a kolejny zjeść niecałą godzinę po spacerze.
Jedyne, czego nam teraz potrzeba, to chęci.

Ruszajmy zatem na spacer w poszukiwaniu eliksiru długowieczności!

Komentarze


Kategoria: Styl Życia