Pomidory – cenne witaminy dla seniorów !

Każdy niezależnie od wieku powinien tak dbać o swoje zdrowie, aby cieszyć się nim przez długie lata. Uprawianie różnych sportów, zdrowe odżywianie oraz czerpanie radości z życia spowodują, że na długie lata pozostaniemy radośni i pełni nadziei na lepsze jutro. Dieta ludzi starszych powinna być oparta o takie produkty, które zawierają wszelkie potrzebne witaminy dla seniorów. Do takich produktów należą lubiane chyba przez wszystkich pomidory. Oprócz niezbędnych witamin zawierają również mikroelementy jak kobalt, mangan i miedź.

2014-10-13_15h12_01
Oto kilka powodów, dla których warto je mieć w swojej spiżarni .

1. Pomidory zawierają wszystkie cztery główne karotenoidy: alfa i beta karoten, luteinę oraz likopen. Mogą one dawać indywidualne korzyści jak również mogą ze sobą współdziałać, aby zapewnić korzyści zdrowotne.

2. Zawierają duże ilości likopenu, który ma szerokie spektrum działania. Zwalcza wolne rodniki, pomaga zapobiegać cukrzycy, zapobiega związanemu z wiekiem zwyrodnieniu plamki żółtej i zaćmy, zapobiega starzeniu się skóry i działa na nią odmładzająco. Dodatkowo zapobiega osteoporozie i działa jak wewnętrzny filtr chroniąc tym samym skórę przed działaniem promieni słonecznych. Znany jest przede wszystkim jako ten, który zapobiega wielu formom raka jak np. raka piersi, prostaty i trzustki.

3. Pomidory są źródłem ryboflawiny co jest przydatne dla osób cierpiących na migrenę, gdyż zmniejsza częstotliwość jej występowania.

4. Niacyna, witamina B6, potas i kwas foliowy silnie chronią przed chorobami serca.

5. Włókno w pomidorach pomaga obniżyć cholesterol i utrzymuje poziom cukru we krwi na niskim poziomie.

6. To cenne źródło witaminy C, E, A, PP i z grupy B.

Pomidory niestety uczulają i nie są przeznaczone dla osób chorych na dnę moczanową i reumatoidalne zapalenie stawów.

Najzdrowsze pomidory to te o intensywnym aromacie z upraw gruntowych i oczywiście zerwane prosto z krzaka. Panie chcące zadbać o idealną figurę powinny się z nimi zaprzyjaźnić, ponieważ zawierają 93% wody i mają mało kalorii. Dodatkowo zawierają błonnik, który na długi czas zapewnia uczucie sytości, a moczopędny potas pozbywa się nadmiaru wody z organizmu. 🙂

Komentarze


Kategoria: Zdrowie