Gimnastyka dla seniorów

images
Tym razem Gimnastyka dla seniorów, a właściwie aktywność  fizyczna, która ma dobroczynny wpływ na ludzki organizm.

Powinien o tym pamiętać każdy, zwłaszcza senior.

 

Gimnastyka dla seniorów nie musi kojarzyć się ze stosowaniem wykańczających, morderczych ćwiczeń.

Doskonałym pomysłem i formą ćwiczeń, która bez większego wysiłku pozwoli zadbać o stan psychofizyczny jest joga.

Joga to powstała w Indiach dyscyplina samodoskonalenia, medytacji i ascezy, która w sensie ogólnym ma prowadzić do rozwoju duchowego. Nie wymaga kondycji czy też dużej sprawności fizycznej.

Wraz z wiekiem ciało każdego z nas zmienia się. Im jesteśmy starsi tym nasze ciało pod wpływem grawitacji będzie ulegało zesztywnieniu.  W ćwiczeniach chodzi o uzyskanie harmonii między ciałem, a umysłem.
Pozycje jogi wzmacniają, rozciągają i oczyszczają organizm. Pozytywnie wpływają na problemy z kręgosłupem, wzmacniają mięśnie i stawy.

Codzienne uprawianie jogi poprawia samopoczucie i pomaga radzić sobie ze stresem.

Poszczególne pozycje jogi wpływają konkretnie na funkcje organizmu. Jest kilka reguł, których należy przestrzegać. Przede wszystkim koncentracja i skupienie. Zaczynając i kończąc poszczególne pozycje ćwiczeń należy zachować stabilny stan umysłu kontrolowany przez oddech. Ważne jest by przed i po każdym wykonywaniu ćwiczeń usiąść, odpocząć i wyrównać oddech, gdyż wykonywanie kolejnych pozycji bez przerwy spowoduje spadek energii i rozproszenie umysłu.

Dla seniorów, którzy zaczynają swoją przygodę z jogą, bardzo dobre są ćwiczenia w pozycji stojącej. Ich zaletą jest wzmocnienie i uelastycznienie mięśni, pomagają zwalczyć sztywność nóg i bioder, łagodzą bóle pleców i klatki piersiowej.

Dobrym rozwiązaniem są też ćwiczenia w pozycji siedzącej, gdyż pomagają rozluźnić ciało, usprawniają krążenie krwi przez co zwiększa się dopływ krwi do mózgu.

Gdy ciało jest już rozgrzane, należy wykonywać klasyczne pozycje odwrócone, które pomagają w usuwaniu toksyn, oczyszczają organizm, energetyzują ciało i pomagają pozbyć się lęków i depresji.

Przy korygowaniu wady nóg i bioder ważnym ćwiczeniem są ćwiczenia w pozycji balansującej. Takie ćwiczenia są wskazane przy płaskostopiu, ale również łagodzą napięcie mięśni, zapobiegają powstawaniu żylaków, usprawniają stawy kolan, wzmacniają palce stóp.

Ćwiczenia w pozycji leżącej regulują spokojny oddech, stabilizują go i rozluźniają dolne partie pleców.

Natomiast ćwiczenia w pozycji relaksacyjnej regenerują siły i dostarczają organizmowi nowej energii.

Ćwiczenia mogą być uzupełniane o elementy wygięcia do przodu, do tyłu, skręty. Intensywnie oddziałują na mięśnie brzucha, ułatwiają trawienie, uelastyczniają barki i kręgosłup, rozciągają klatkę piersiową i otwierają okolice mostka.

Joga dla seniorów jest treningiem nie wymagającym nakładów finansowych i ograniczeniem przestrzeni. Spokojnie można ją wykonywać w domowym zaciszu, przy relaksacyjnej, spokojnej muzyce.
Należy jednak  pamiętać, że nie wolno zmuszać swojego ciała do wysiłku. Do ćwiczeń starać się podchodzić w sposób naturalny bez przymusu, ponieważ celem jest wprowadzenie w ciało harmonii, a nie wykonywanie ćwiczeń ile się da w określonym czasie.

 

 

wyszukania:

  • gimnastyka dla seniorów
  • gimnastyka dla seniora
  • yoga dla seniorow praga
  • czy gimnastyka relaksacyjna jest szkodliwa dla kolan

Komentarze


Kategoria: Styl Życia