Dieta niskotłuszczowa – na stałe w domu

Dieta niskotłuszczowa powinna być na stałe wpisana w życie każdego z nas. Niezdrowe, bardzo tłuste pokarmy to

2014-08-22_13h55_55
ostatnio stali bywalcy naszego stołu. Każdy z nas  obawia się stosowania rygoru, rezygnacji z ulubionych potraw i spożywania rzeczy, które nie do końca mogą nam smakować. Jeśli nieumiejętnie stosujemy dietę, to każda może spowodować problemy zdrowotne. Jednak dieta niskotłuszczowa wcale nie musi być taka. Człowiek dziennie powinien zapewnić sobie taki sposób odżywiania, by spożywane pokarmy były różnorodne, powinny dostarczać niezbędnych witamin i minerałów. Szczególnie w przypadku seniorów. Dieta powinna też  dostarczyć około 2000 kcal każdego dnia.

Różne rodzaje diety opierają się na różnych ograniczeniach. Dieta niskotłuszczowa skupia się na ograniczaniu spożywania tłuszczów. Spożycie tłuszczów nasyconych nie powinno przekroczyć 7%, czyli około 16 gram dziennego zapotrzebowania, natomiast resztę czyli 50 -70 gram powinny być tłuszcze jednonienasycone, wielonienasycone, nasiona lub orzechów.

Dzięki tej diecie ograniczmy spożywanie tłuszczów, które dostarczają nam dwa razy więcej kalorii, w porównaniu z węglowodanami i białkiem. Dzięki temu, że na rynku znajduje się wiele różnych produktów niskotłuszczowych, można tak skomponować tą dietę, że nawet osoby z najwybredniejszymi gustami mogą dogodzić swoim kubkom smakowym.

Nie trzeba chyba mówić, że decydując się na dietę niskotłuszczową powinniśmy ograniczyć produkty bogate w tłuszcz. Warto ograniczyć też spożywanie soli i słodyczy. Posiłki powinny być spożywane w regularnych odstępach czasu 4- 5 razy na dzień w mniejszych ilościach. Warto zacząć gotować na parze albo w wodzie. Starajmy się ograniczyć smażenia potraw  albo całkowicie to wyeliminować. W tej diecie należy unikać podrobów, zawiesistych sosów, zup i śmietany. Warto zaopatrzyć się w świeże owoce i warzywa. Potrawy trzeba przygotowywać samemu z produktów, które sami przygotujemy. Swoją dietę wzbogacić  kaszami, a także makaronem bogatym w błonnik,  który zapewni sytość na dłuższy czas.

Czy pomimo ograniczeń dieta niskotłuszczowa ma zalety? Bezsprzecznie tak!!!

Korzystnie wpływa na serce i obniżenie cholesterolu. Zapobiega nowotworom. Rewelacyjnie wpływa na poprawę zdrowia i utrzymania optymalnej wagi.

Zatem, czy już jesteście przekonani, żeby wdrożyć ją w życie? 🙂

 

Komentarze


Kategoria: Zdrowie