Aqua aerobik dla seniorów

 

2014-08-19_10h59_43
Aqua aerobik dla seniorów lub zajęcia w wodzie zapewniają znaczące korzyści dla zdrowia starszych ludzi. Oprócz tego, że wzrasta metabolizm to dodatkowo poprawia się ogólna aktywność fizyczna u seniorów, układ krążenia lepiej funkcjonuje co rewelacyjnie wpływa na serce, zwiększa się wytrzymałość organizmu i spowalnia się proces związany z utratą masy mięśniowej.

Aqua aerobik dla seniorów przynosi również korzyści psychologiczne i społeczne. Ludzie starsi czują się lepiej, są bardziej zaangażowani w działalność społeczną, są niezależni i dużo sprawniejsi.

Regularne pływanie połączone z ćwiczeniami w wodzie daje siłę, elastyczność i zwinność.

Kto może korzystać z takiej formy aktywności fizycznej?

Z aerobiku wodnego mogą korzystać ludzie cierpiący na cukrzycę, zapalenie stawów, menopauzę, zaburzenia układu krążenia, ludzie mający problemy z kręgosłupem i cierpiący na osteoporozę. Nie oznacza to, że ludzie cieszący się dobrym zdrowiem nie mogą ćwiczyć w wodzie.

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Bardzo dobrym ćwiczeniem w wodzie jest spacer. Zwykły spacer w płytkiej wodzie. Pozwala on zwiększyć opór dla mięśni i dodatkowo spala kalorie. Dobrym sposobem na ćwiczenia dolnych partii ciała jest naprzemienne unoszenie nóg w wodzie. Stojąc w wodzie sięgającej wysokości klatki piersiowej należy unosić do przodu na przemian raz jedną raz drugą nogę przy czym nogi mają być proste i w czasie uniesienia przytrzymać w górze kilka sekund. To samo robimy do tyłu, nogi podnosimy na przemian i przytrzymujemy na kilka sekund tak, aby pośladki były mocno napięte. Nie wolno zapominać o odpoczynku między ćwiczeniami. Ćwiczenia w wodzie mają dawać zadowolenie, nie zmęczenie.

 

2014-08-19_11h02_34

 

W wodzie można również wykonać ćwiczenie imitujące biegi narciarskie. Pozwala to na ćwiczenie całego ciała. Stojąc w wodzie do ramion przenosić je raz do przodu, raz do tyłu. Zginać ręce w łokciach w taki sposób, aby dolne ramię było równoległe do dna basenu. Przesuwając prawą rękę do przodu można w tym samym czasie poruszać lewą nogą do przodu i na odwrót. Ruch ten jest podobny do chodzenia i trzeba go wykonywać w odstępach 60 sekundowych.

Aby ćwiczyć tylko górne partie ciała należy się przenieść w głąb basenu, gdzie woda sięga po szyję. Podnieść obie ręce przed siebie upewniając się, że ramiona są proste. Następnie robić w wodzie małe kręgi stopniowo je zwiększając. Na przemian raz w prawą stronę raz w lewą. Ćwiczenia powtarzać pięć razy.

To tylko niektóre z ćwiczeń jakie wymieniliśmy. Woda daje mnóstwo możliwości do ćwiczeń, dlatego bardzo gorąco zachęcamy do korzystania z basenów i pływalni szczególnie pod okiem instruktora, który proponuje wszelkie zabawy ruchowe dla seniora w ten sposób dbając o prawidłowe zdrowie seniora.

Woda ma kilka właściwości, które sprawiają, że korzystanie z niej jest znakomitym wyborem dla osób w każdym wieku, dlatego nigdy nie jest za późno na wprowadzenie aktywności fizycznej w życie.

 

 

wyszukania:

  • aktywnosc fizyczna u seniorow

Komentarze


Kategoria: Styl Życia