Aqua aerobik czyli gimnastyka poranna dla seniorów

Zgodzicie się z Nami, że nic tak nie pobudza do działania jak poranna gimnastyka? Czy wiecie, że dodaje ona energii i sprawia, że inaczej spoglądamy na świat? Aqua aerobik wydaje się być najlepszym sportem dla seniorów  na dobry początek dnia.

Gimnastyka poranna dla seniorów to taki trening, którego celem jest pobudzenie do aktywności fizycznej, dodanie sił witalnych na cały dzień oraz osiągnięcie maksymalnie dobrego samopoczucia. Niemal każdy Klub Seniora wprowadza w swój program taką właśnie formę uprawiania sportu, z którego bardzo chętnie korzystają ludzie starsi.

Oto kilka powodów, zachęcających do korzystania z takiej formy aktywności fizycznej.

Ćwiczenia w wodzie angażują do pracy niemal wszystkie partie mięśniowe co sprzyja ich wzmocnieniu. Dodatkowo uczucie lekkości sprawia, że możliwe jest wykonywanie ruchów, które wykorzystują słabsze mięśnie. Aqua aerobik poprawia krążenie i oddychanie poprzez sterowanie ćwiczeń wdechu i wydechu. Wysmukla sylwetkę oraz  koordynuje pracę mięśniowo – nerwową, ponieważ wykonywane są różne ćwiczenia wzmacniające. Gimnastyka poranna dla seniorów niesie ze sobą jeszcze jeden bardzo ważny atut, o którym wspominaliśmy wcześniej i będziemy o nim mówili przez cały czas. A mianowicie odstresowuje, dodaje witalności, wigoru, a przede wszystkim sprawia niesamowitą frajdę i daje ogrom satysfakcji.

Aqua aerobic to ćwiczenia adresowane dla ludzi w różnym wieku, jednak w szczególności polecane są właśnie osobom starszym ze względu na to, żeby zachęcić ich do wyjścia z domu i zaktywizować ich społecznie. Ćwiczenia zalecane są dla osób po przebytych operacjach, z nadwagą, cierpiących na artretyzm, osteoporozę oraz mających problemy z układem kostno – stawowym.

Czy są jakieś przeciwwskazania do uprawiania ćwiczeń w wodzie? Tak! Seniorzy, którzy panicznie boją się wody nie powinny do niej wchodzić. Na siłę nie da się ćwiczyć i czerpać z tego przyjemności. Jedynym wyjściem z sytuacji, żeby przełamać strach jest wejście do płytkiej wody i ochlapywanie się nią. Ta forma pozwoli na zaznajomienie się z wodą i przyzwyczajenie się do niej. Aerobik w wodzie nie jest polecany chorym na choroby reumatyczne, wady wrodzone i nabyte układu krążenia, przewlekłe choroby oskrzeli i nadczynność tarczycy. Osoby mające problemy z brakiem kontroli nad czynnościami fizjologicznymi oraz chore na cukrzycę, również powinny znaleźć inną formę aktywności fizycznej.

 

wyszukania:

  • gimnastyka poranna dla osób starszych

Komentarze


Kategoria: Styl Życia