Aktywność seniorów przyjemna i pożyteczna.

Niezależnie od wieku, zachowanie formy to ważna kwestia zdrowotna. Pokonanie własnych ograniczeń, a czasem po prostu walka ze zwyczajnym lenistwem – powody nie mają znaczenia, chcieć to móc! Aktywność seniorów ma ogromne znaczenie dla ich samopoczucia i – rzecz jasna – zdrowia. Im więcej lat przybywa, tym bardziej zwracać należy uwagę na poziom cholesterolu, wahania ciśnienia, oraz mięśnie i stawy. Do zachowania odpowiedniej kondycji nie jest potrzebny zbyt duży wysiłek – ważniejsza jest systematyczność w podejmowanym ćwiczeniu. Do wyboru osoby starsze mają spory zasób aktywności – nordic walking, marszobieg, lub po prostu spacer. Jeżeli możemy pozwolić sobie na jazdę rowerem, tym lepiej. Grunt, by zachować umiar, bowiem ćwiczyć należy regularnie – mimo ewentualnych gorszych dni i braku motywacji. Kończyny górne trenować można poprzez wymachy i ćwiczenia z obciążeniem (zależnie od możliwości). Sklepy z akcesoriami dla sportowców mają w asortymencie odpowiednie wyposażenie, a obecny tam personel jest kompetentny, by odpowiednio doradzić w zakupie. Ponadto powstają w większych miastach sklepy, których wyposażenie wspierać ma sprawność seniorów. Jeżeli nie możemy pozwolić sobie na takie zakupy, w domowym zaciszu, parku, lub ośrodku sportowym trenować można bez wszystkich tych dodatków – nie zmniejszy to jakości i efektów ćwiczeń. Całoroczna aktywność seniorów zaowocuje wzmożoną odpornością i poprawą samopoczucia – może nawet przedłużyć życie. Bądź aktywny cały czas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *