Aerobik dla seniorów

2014-08-11_10h44_15
Aktywność fizyczna ma bardzo duże znaczenie w życiu każdego seniora. O tym nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Dużym zainteresowaniem wśród ludzi starszych cieszy się aerobik dla seniorów.
Ten rodzaj uprawiania sportu odgrywa ważną rolę w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób.

Ale nie tylko.. U seniorów aktywnych fizycznie znacznej poprawie ulega pamięć i podzielność uwagi. Dodatkowo seniorzy, którzy uczestniczą w zajęciach z aerobiku nabywają umiejętność dostosowania się do nowych często nieoczekiwanych sytuacji.

Seniorzy korzystający z ćwiczeń z aerobiku dużo lepiej wypadają podczas testów badających zdolności umysłowe niż ich mniej aktywni rówieśnicy. Co więcej aktywny senior wyprzedza w tych testach swoich dużo młodszych kolegów .

Aerobik dla seniorów jest ulubioną formą zajęć ludzi dojrzałych, gimnastyka przy muzyce pod okiem instruktora jest bardzo popularna. Dzięki ćwiczeniom z aerobiku dochodzi do zrównoważonego zaopatrywania mięśni w tlen. Intensywność ćwiczeń powinna być lekka, umiarkowana. Niewielki wysiłek fizyczny podnosi tętno, ale nie powoduje urazów stawów.

Ćwiczyć w domu czy zapisać się do klubu fitness?

Wszystko zależy od poziomu motywacji do ćwiczeń, umiejętności i technik wykonywania. Wykonywane ćwiczenia w domu często nie są regularne, nie zawsze też się chce. A to pogoda nie taka, a to nie ma z kim, a to goście przyszli, a to ulubiony serial w telewizji leci itd.. Jak już chęci się znajdą to nie zawsze technika wykonywania ćwiczeń idzie z nimi w parze. Bardzo często można sobie zrobić krzywdę najprostszymi ćwiczeniami. Dlatego dla chcących uprawiać bardziej zaawansowaną aktywność fizyczną na początek warto skorzystać z pomocy instruktora fitness, który pokaże jak ćwiczyć i dostosuje ćwiczenia do stanu zdrowia i umiejętności.

W klubach fitness dostępnych jest wiele urządzeń do ćwiczeń. Dużą popularnością cieszą się rowery stacjonarne. Rowery są wygodne, siodełko jest idealnie dopasowane. Można je dowolnie regulować, posiadają specjalne pomiary tętna, spalanych kalorii oraz ilość  przejechanych kilometrów. Są też takie rowery, które są doskonałą alternatywą dla osób chcących ćwiczyć, ale bóle grzbietu i kręgosłupa nie pozwalają im zbytnio na to. Są to rowery poziome z oparciem, obniżonym korpusem i przesuniętym do przodu  korbowodem. Mogą korzystać z niego ludzie otyli, dla których jazda na rowerze pionowym jest dużym obciążeniem.

W klubach fitness dostępne są również steppery i schody. Wymagają one więcej wkładu w ćwiczenia niż przy rowerach i nie są wskazane dla osób mających problemy ze stawami kolanowymi i skokowymi. Ruchy wykonywane na stepperach są krótkie i szybkie, natomiast na schodach są dokładniejsze i dłuższe.

Coraz więcej ludzi starszych korzysta z bieżni. Bieżna to urządzenie do treningu cardio. Ćwiczenia na bieżni pozwalają zachować formę i schudnąć. Można na niej maszerować i biegać.  Bieżnia pokazuje czas treningu, prędkość biegu, przebyty dystans i tętno.

Z dobrodziejstw urządzeń w klubach fitness mogą korzystać wszyscy, jednak pod okiem lekarza specjalisty i instruktora.

Główne korzyści z uprawiania sportów i regularnej aktywności fizycznej to:
– zmniejszenie otyłości,
– zmniejszenie ryzyka chorób serca,
– obniżenie cholesterolu,
– zmniejszenie ryzyka zachorowania na nowotwór,
– zapobieganie rozwojowi nadcisnienia tętniczego,
– wzmocnienie mięsni i kości,
– dostarczenie organizmowi pokładów energii
– zdrowie umysłowe i dobre samopoczucie.

 

wyszukania:

  • aerobik dla seniora
  • ćwiczenia dla seniora bytom

Komentarze


Kategoria: Styl Życia