5 sposobów na „pelikany”

2015-08-24_09h31_34

źródło pinterest/Judy Benfield

Obwisłe ramiona spędzają sen z powiek nie jednej kobiecie. Przyczyną ich powstania może być nie tylko szybka utrata wagi, ale również zmiany hormonalne i wiek. Smutna prawda jest też taka, że nawał obowiązków i często brak chęci do wzmożenia aktywności fizycznej powoduje, iż ta część ciała jest mocno zaniedbywana. Brak ćwiczeń sprawia, że skóra w tych miejscach wiotczeje i zwisa. Potocznie zwane „ pelikany” można zlikwidować stosując się do kilku prostych ćwiczeń.

Poznajcie 5 domowych sposobów na walkę z brzydkimi tricepsami. Nawet bez wychodzenia z domu.

1. Pompki. Nieco różnią się od tych tradycyjnych gdyż wykonywane są w klęku. Wykonujemy je opierając ciało na ugiętych kolanach ( klękamy jak do modlitwy 🙂 ), opieramy ręce na podłodze, a stopy unosimy ku górze. Ciężar ciała powoli przenosimy na ręce i ramiona, dociskając niemalże brodę o podłogę i wracamy do pozycji klęczącej bez odrywania rąk od podłogi. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

 

2015-08-24_10h04_25

źródło pinterest/Camille Weis

2015-08-24_09h43_10

źródło pinterest/14g Music

2. Hantle w dłoń. Podnoszenie ciężarków to znakomity sposób na szczupłe ramiona. Oczywiście nie porywamy się z motyką na słońce i nie sięgamy od razu po sztangę, bo możemy sobie zrobić krzywdę. Na początek hantle do 2 kg będą dobre. Podczas ćwiczenia pracują bicepsy, które jeśli są wiotkie odpowiadają właśnie za brzydkie wręcz ramiona.

Do ćwiczenia z hantlami należy przybrać odpowiednią postawę, a mianowicie proste jak struna plecy i rozkrok na szerokość bioder. Tylko taka postawa przyniesie pożądane rezultaty. Układając ręce wewnętrzną stroną do góry, unosimy raz jedną raz drugą rękę tak, żeby zatrzymała się w okolicy obojczyka.

2015-08-24_09h59_21

źródło pinterset/Amanda Gondella

3. Krzesło lub ławka w parku. Żadne ćwiczenia samemu w domu czy nawet na siłowni nie dadzą tyle radości co ćwiczenia w plenerze na świeżym powietrzu. Wolna ławka z pewnością się znajdzie, więc warto ją wykorzystać. Stajemy tyłem do niej, uginamy kolana, kładziemy ugięte w łokciach ręce na ławce w taki sposób aby palce kierowały się w stronę pośladków i podnosimy się na nich i opuszczamy. Pamiętamy rzecz jasna o wyprostowanych plecach. Pierwsze takie ćwiczenia z pewnością będą trudne i wycisną pot w 100%, ale regularność sprawi, że po niedługim czasie staniemy się mistrzami w tej dziedzinie. To tylko kwestia czasu. Takie samo ćwiczenie można zrobić w domu mając do dyspozycji krzesło, ale uwaga, musi ono stać stabilnie, być w miarę mocne, żeby pod naszym ciężarem nie przechyliło się bo możemy zrobić sobie krzywdę.

2015-08-24_09h51_07

źródło pinterest/Oda Mae

4. Drzewa, Mostki. Na nich również możemy trenować pompki. Stajemy w rozkroku na szerokość bioder, ręce na wysokości piersi i nie odrywając stóp od podłoża pochylamy się w stronę drzewa kładąc na nim ręce ( tak jak przy zwykłych pompkach), po czym odpychamy się i tak na przemian kilka razy. Róbmy to w taki sposób żebyśmy czuli każdy mięsień ramion.

2015-08-24_10h06_46

źródło pinterest/Daphne Karali

5. Ćwiczenia na mięśnie naramienne. W zasadzie powinny zakończyć trening. Przyjmujemy postawę stojącą, stopy ustawiamy na szerokość bioder, tułów wyprostowany, klatka piersiowa do przodu i wciągnięty brzuch. Unosimy wyprostowane ramiona na bok tak na wysokość barków nie wyżej. Łokcie delikatnie uginamy, następnie opuszczamy ramiona w dół. Nadgarstki muszą być skierowane ku górze. I na przemian, podnosimy, opuszczamy. W tym ćwiczeniu angażujemy do pracy głównie głowę boczną mięśnia naramiennego, pracują również barki. Podczas unoszenia ramion wydychamy powietrze, a wdychamy w momencie opuszczania ramion.

2015-08-24_10h08_53

źródło pinterest/Donna Summers

Wszystkie podane wyżej ćwiczenia można wykonywać bez wychodzenia z domu. Do tego potrzebne jest trochę wolnego czasu i silnej woli oraz systematyki i radości z ćwiczenia. Efekt? Sprawność na długie lata i piękne ramiona bez pelikanów, których przecież nikt nie lubi 🙂 Powodzenia!

2015-08-24_09h49_25

 

źródło pinterest/Paula Charters Chmielewski

2015-08-24_09h45_10

źródło pinterest/Sharon Giroux